Mi az a távsegítség és mire jó?

Vannak olyan problémák, amelyek megoldásához nem szükséges a helyszínen lenni, mert távolról is meg lehet őket oldani. A távsegítő alkalmazással interneten keresztül, biztonságos távoli asztali kapcsolat mellett lehetséges számítógépének beállítása, technikai nehézségeinek megoldása.

A távsegítség program arra jó, hogy az Ön beleegyezésével, interneten keresztül bejelentkezhessek számítógépébe/laptopjába és úgy javíthassam meg gépét, mintha előtte ülnék. Távsegítség használható minden olyan esetben, amikor a számítógéppel/laptoppal kapcsolatban szoftveres probléma merül fel vagy kisebb beállítási nehézségek adódnak pl. nem működik a levelezés, a nyomtatás vagy nem tud bejelentkezni valahova. Segítségével telepíthetünk programokat és eltávolíthatunk alkalmazásokat is, azonban hardveres problémák megoldására nem alkalmazható. 

 

Előnyei 

 

*Mennyire biztonságos? 

A távsegítség használata teljesen biztonságos, mivel a kapcsolat titkosított csatornán keresztül zajlik, így annak tartalmához, számítógépének adataihoz harmadik személy nem férhet hozzá. Az AnyDesk program indítása után egyedi azonosító kódot generál, és mindaddig nem lehet belépni gépére, amíg nem engedélyezi azt. Az engedélyezést minden egyes alkalommal meg kell tenni ha távsegítséget kér, ezzel biztosítva azt, hogy jogtalanul ne lehessen gépére kapcsolódni. Segítségnyújtás során nem a háttérben dolgozom, bejelentkezést követően ugyanazt a képet látom, mint Ön, ezért nyomon követhet mindent, ami a számítógépével történik.

 

Mi szükséges a távsegítség használatához? Mit érdemes tudni róla? 

  1. Legyen bekapcsolva számítógépe/laptopja (ha nem kapcsolható be vagy nem indul el a gép, akkor a hibát távolról nem lehetséges megoldani).
  2. Legyen működő internet kapcsolata (ha nincs hálózat vagy internet, akkor nem tudok belépni gépébe és nem tudom távolról megoldani a felmerült problémát).
  3. Számítógépére telepítve legyen a Letöltések/Távsegítség menüpontban is megtalálható CloudBerry Remote Assistant távsegítség alkalmazást (ezt elég egyszer is megtenni, később már csak el kell indítani az asztalon lévő ikonnal).
  4. Távsegítség nyújtás során el kell indítania a fenti programot, majd telefonon bediktálnia az általa kiírt egyedi azonosító kódot és jelszót.
  5. A Windows beállításaitól függően a távsegítség program futását engedélyeznie kell, hogy csatlakozhassak számítógépére/laptopjára. (A program futtatásához nincs szükség rendszergazdai joghoz, de a felmerülő problémák megoldásához előfordulhat, hogy szükség van rá.)
  6. Ezt követően létrejön a kapcsolat a számítógépével és sor kerülhet a javításra, amelyet Ön is végig nyomon követhet.
  7. A kapcsolat bontása után már nem fogom elérni számítógépét/laptopját. Újabb kapcsolat létesítéséhez újra el kell indítania a programot és újra bediktálnia az ott kapott azonosító kódot és jelszót.

 

A távsegítség szolgáltatás díja

Ez az oldal a SPEEDPAGE weboldal készítővel készült